torsdag 26. desember 2013

Lillebror

I mai kommer lillebror, og vi gleder oss sånn!

Jeg har hele tiden hatt på følelsen at han er en liten bror, og ikke søster, og begynte derfor å strikke blått for en liten stund siden. Nå er det ikke lenge siden vi faktisk fikk det bekreftet - han er en liten gutt.

Feirer derfor nyheten med bilder av det første ferdige plagget jeg har strikket til han.
Det ble en Blank Canvas Sweater. Det som er genialt med denne er at man kan strikke den på uendelig mange måter. Den er lagt opp til å være helt plain, og så kan man velge å strikke i struktur, mønster, med flettestrikk eller helt enkel som i oppskriften.

Min lille tvist var en flette på den ene siden, men veldig enkel.

Genseren er strikket i Debbie Bliss Cashmerino, og strikkes med åpen hals

Knapper fra favorittstedet for knapper - ETSY


Mer Debbie Bliss er allerede på pinnene til neste blått-prosjekt. Kommer på bloggen når det er ferdig!

God romjul til dere som titter innom så lenge, jeg skal kose meg innendørs i Oslo-regnet..

Bilde tatt en av få dager det faktisk har snødd i år. Sad but true.

10 kommentarer:

  1. Flott genser! Likte veldig god fletten. Fin liten detalj :)

    SvarSlett
  2. Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, og det betydde mange nye innlegg å lese. Masse fint du har strikket i det siste. Og gratulerer med baby i mai! Koselig å strikke smått. Venninnesokkene i forrige innlegg var forresten nydelige! Godt nyttår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg også! Tusen takk for gratulasjonen, nå gleder vi oss veldig til mai. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få tid til å strikke alt jeg vil strikke til han... hehe. :)

      Slett
  3. Tuuuusen takk for superhyggelig kommentar på bloggen min:-) -Jeg er helt enig, -det er veldig fint å oppdage en ny blogg full av ting man virkelig blir inspirert av, når man kanskje begynte å tro at man hadde "sett alt". Så derfor ligger du i bloggrollen min nå, -gleder meg til fortsettelsen!

    SvarSlett
    Svar
    1. I like måte DoktorIngrid! :)

      Slett
  4. Gratulerer med en liten prins i magen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, det er jo veldig spennende! :)

      Slett
  5. Gratulerer med baby i magen! Jeg har termin i slutten av april:) Jeg har hele veien hatt en skikkelig følelse av at det blir gutt, men jeg har begynt å bli litt usikker nå som det nærmer seg. Vi vet ikke kjønn så det er jo en liten utfordring når det kommer til hjemmelaget. Det blir ofte annenhvert jente og gutteplagg:) Dette var virkelig en nydelig genser! Kanskje knærten min skal få en slik også? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og i like måte!
      Jeg kan anbefale slutten av april selv (født 21. april), helt nydelig måned.
      Så spennende å ikke vite kjønn! Vi hadde samme plan, om ikke å vite, men det glapp på ordinær UL da jeg trodde jeg så en kjempe-penis (som forøvrig viste seg å være navlestrengen, haha). Så jeg sa at jeg måtte vite det. Ellers er jo babyplagg i nøytrale farger en sikker ting. Rosa er litt mindre sikkert :) Gleder meg til å følge med bloggen din videre, og se når babyen kommer!

      Slett
    2. Hehe:) Jeg så et avlangt bein som jeg var sikker på var penis på ordinær UL, helt til noen presiserte at penis ikke har bein:) Nå er jeg jammen ikke sikker på hva jeg så lenger...

      Slett